субота, 25 лютого 2023 р.

"Батькам про психологічну готовність дітей до шкільного навчання: методика для самодіагностики" (психолог Скакун Г.А.)

 БАТЬКАМ ПРО ПСИХОЛОГІЧНУ ГОТОВНІСТЬ ДІТЕЙ                        ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ:

МЕТОДИКА ДЛЯ САМОДІАГНОСТИКИ"

 

За допомогою простих спостережень і відповідей на запитання ви можете самостійно проаналізувати орієнтовний рівень психологічної готовності вашої дитини до шкільного навчання і за допомогою цього можете зорієнтуватися у напрямках і позиціях подальшої підготовчої роботи з дитиною.

Оцінка розвитку пізнання
1. Чи володіє дитина основними поняттями, наприклад: правий—лівий, великий—малий?
2. Чи здатна дитина зрозуміти найпростіші випадки класифікації, наприклад: речі, що можуть котитися, і речі, що котитися не можуть?
3. Чи може малюк угадати кінцівку нехитрої історії?
4. Чи може дитина втримати в пам'яті і виконати як мінімум три вказівки?
5. Чи може дитина назвати більшість великих і малих літер алфавіту?

Оцінка базового досвіду дитини
6. Чи доводилося дитині супроводжувати Вас на пошту, в ощадкасу, у магазин?
7. Чи був малюк у бібліотеці?
8. Чи доводилося дитині бувати в селі, в зоопарку, у музеї?
9. Чи була у Вас можливість регулярно читати малюкові чи розповідати йому історії?
10. Чи виявляє дитина підвищений інтерес до чого-небудь, є в неї хобі?

Оцінка мовного розвитку
11. Чи може дитина назвати й позначити основні навколишні предмети?
12. Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?
13. Чи може дитина пояснити, для чого служать різні речі: щітка, пилосос, холодильник?
14. Чи може дитина пояснити, де розташовані предмети: на столі, під столом?
15. Чи в змозі малюк розповісти історію, описати будь-який випадок, що відбувся з ним?
16. Чи чітко дитина вимовляє слова?
17. Чи правильна її мова з точки зору граматики?
18. Чи здатна дитина брати участь у загальній розмові, розіграти будь-яку ситуацію чи грати в домашньому спектаклі?

Оцінка рівня емоційного розвитку
19. Чи виглядає дитина веселою (удома і серед товаришів)?
20. Чи сформувався в дитини образ себе як людини, що може багато чого здійснити?
21. Чи легко малюку «переключитися» при змінах у звичному розпо¬рядку дня, перейти до рішення нової задачі?
22. Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдання з іншими дітьми?

 Оцінка вміння спілкування
23. Чи включається малюк у гру інших дітей, чи ділиться з ними?
24. Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуація?
25. Чи здатна дитина слухати інших не перебиваючи?

Оцінка фізичного розвитку
26. Чи добре дитина чує?
27. Чи добре вона бачить?
28. Чи здатна вона посидіти спокійно протягом деякого часу?
29. Чи розвинута в неї координація моторних навичок, наприклад, чи може вона грати м'ячем, стрибати, спускатися й підніматися сходами?
30. Чи виглядає дитина бадьорою і захопленою?
31. Чи виглядає дитина здоровою, ситою і свіжою?

Зорове розрізнення
32. Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, несхожу на інші?
33. Чи може дитина розрізняти букви і короткі слова, наприклад б—п, пік—рік?

Зорова пам 'ять
34. Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію з трьох картинок, а потім одну забрати?
35. Чи знає дитина своє власне ім'я, прізвище, адресу?

Зорове сприйняття
36. Чи здатна дитина розкласти одну за одною (у заданій послідовності) серію картинок?
37. Чи розуміє дитина, що читають зліва направо?
38. Чи може вона самостійно, без сторонньої допомоги скласти головоломку з 15 елементів?

39. Чи може малюк інтерпретувати картинку: сформулювати головну думку, простежити зв'язки?

Рівень слухових здібностей
40. Чи може дитина римувати слова?
41. Чи може вона розрізняти слова, що починаються на різні звуки, наприклад, ліс/ніс?
42. Чи може дитина повторити за дорослим кілька слів чи цифр?
43. Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку й послідовність дій?

Оцінка ставлення до книг
44. Чи виникає в дитини бажання подивитися книги самостійно?
45. Чи уважно і з задоволенням вона слухає, коли їй читають уголос?
46. Чи ставить дитина запитання про слова?


Немає коментарів:

Дописати коментар